سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گروهى او را پیش رویش ستودند ، فرمود : ] بار خدایا تو مرا از خودم بهتر مى‏شناسى و من خود را از آنان بیشتر مى‏شناسم . خدایا ما را بهتر از آن کن که مى‏پندارند و بیامرز از ما آنچه را که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]
پلاک هشت
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 1
  • مجموع بازدیدها: 14494
    » درباره من
    پلاک هشت
    پلاک هشت

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    مرصاد

    » لوگوی لینک دوستان




    » طراح قالب
    »» فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود اما ...

    خرمشهر را خدا آزاد کردآزادسازی خرمشهر حادثه بزرگی بود ولی نه از آن رو که توانستیم دشمن تا بن دندان مسلح بعثی را شکست دهیم و نه از آن جهت که ارتش صدام آمده بود که ماندگار شود و نه به واسطه آنکه در عملیات بیت المقدس نزدیک به 16 هزار تن از لشکریان صدام به هلاکت رسیدند و 19 هزار نفر اسیر شدند و 20 درصد توان ارتش عراق به کلی نابود شد .
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود اما نه به واسطه اینکه عملیات بزرگ بیت المقدس یک ماه بعد از عملیات فتح المبین انجام شد و نه به واسطه اینکه دشمن در عبور رزمندگان اسلام از رودخانه کارون غافلگیر شد و نه به واسطه اینکه انگلیسی ها مدعی شده بودند جمهوری اسلامی در انتخاب خرمشهر سخت ترین گردو را برای شکستن برگزیده است چرا که خرمشهر تبدیل به دژ دفاعی بزرگی شده بود که تصرف آن غیرممکن می نمود .
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود اما نه از آن جهت که روزنامه الاهرام مصر مدعی شده بود که ایران نمی تواند با این سرعت و 20 ماه پس از اشغال شهر ، آن را آزاد کند . آزادی خرمشهر حادثه بزرگی بود اما نه به واسطه تقدیم 7 هزار شهید که بسیاری از آنها فرماندهان جنگ بودند و نه از آن جهت که این عملیات شاهد اوج وحدت ارتش و سپاه بود .
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود اما نه به واسطه آنکه چیزی قریب به 6 هزار کیلومتر مربع از سرزمین های ایران اسلامی آزاد شد که در مقایسه با بعضی نقاط دنیا چیزی حدود 6/4 درصد وسعت انگلستان ، بالغ بر 5/14 درصد وسعت هلند ، 7/33 درصد وسعت کویت ، 8 برابر وسعت بحرین ، 2/5 درصد وسعا ایتالیا ، 9/1 درصد وسعت فرانسه ، 3/43 درصد وسعت ایرلند ، 7/6 درصد وسعت اسکاتلند ، 29 درصد وسعت ولز ، 9/6 درصد وسعت جمهوری آذربایجان ، 7/6 درصد وسعت اردن ، 2/6 درصد ایالت ایندیانای آمریکا ، 2 درصد وسعت آریزونا ، 5 درصد وسعت پنسیلوانیا، 2/3 درصد واشنگتن ، 2/4 درصد وسعت نیویورک و 36 درصد وسعت جزایر هاوایی در این عملیات آزاد شد ، اینها هیچ کدام دلیل بزرگی عملیات بیت المقدس نبود .
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود اما نه به واسطه اجرای عملیات در 23 روز و در سخت ترین شرایط تابستانی خوزستان و نه به واسطه آنکه تعادل روانی دشمن را به کلی بر هم زد و صدام آماده شد تا در پشت دیوار دفاعی بغداد از حکومتش دفاع کند .
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود ولی نه از آن جهت که شهر بصره نیز مستقیماً در تیررس ما قار گرفت و ایادی استکبار و در رأس آن آمریکا به هراس افتادند و نه به واسطه آنکه توانایی های سپاه به عنوان یک ارتش نوظهور در منطقه ، خود را نشان داد و نه از آن رو که رژیم غاصب صهیونیستی هراسان و برای تحت الشعاع قرار دادن این عملیات بزرگ به جنوب لبنان حمله کرد تا بلکه توازن قدرت را به نفع خود تغییر دهد .
    آزادی خرمشهر حادثه بزرگی بود نه به واسطه آنکه رزمندگان اسلام در تهاجمی یکپارچه و همه جانبه در کلیه محورها بر دشمن تاختند و پاتک شبانه دشمن را قیچی کردند و نه به واسطه آنکه صدام گفته بود : « اگر ایرانی ها خرمشهر را بگیرند کلید بصره را هم به آنها حواهم داد . »
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود از آن جهت که عامل اصلی و بزرگ این حادثه در فتح و نصر عظیمی بود که با توفیق الهی به دست آمد و حضرت امام (ره) به واسطه آن ، این جمله معروف را فرمودند :

      خرمشهر را خدا آزاد کرد      
                                                     
    ویژه نامه فتح خرمشهر
    پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت آزادسازی خرمشهر
    ********************************************
    اخبار
    ********************************************
     خرمشهر از اشغال تا آزادسازی
    ***************************************
    مصاحبه و گزارش
     
    ********************************************
    خاطرات
    ********************************************
    هنر و ادبیات
    ********************************************
    شهدای فتح خرمشهر 
    ***************************************
    آلبوم تصاویر
    عملیات بیت المقدس
    *********************************************
    مقاومت چهل روزه خرمشهر

    *********************************************
    خرمشهر
    *********************************************
    کاظم اخوان ( عکاسان جنگ )
    *********************************************

    متجاوزین

    *********************************************

    فاتحان خونین شهر



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » پلاک هشت ( پنج شنبه 87/3/2 :: ساعت 12:12 عصر )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    فتح خرمشهر حادثه بزرگی بود اما ...
    ملاقات خدا با بدن خونین
    پای درس شهیدان !